Inväntar middagsgäster

Idag har jag varit i Norrköping och skrivit min högst ångestladdade tenta i matematikkursen. Det var ungefär som jag hade tänk mig och jag besvarade alla frågor, vilket ingav en viss trygghet. Sedan om man skrev rätt svar på frågorna är ju en helt annan femma. Som vanligt innebär en inlämning en viss lättnad att skiten är överstökat, men då övergår ångesten i oro över att bli underkänd. Jag orkar verkligen inte göra om den där plågan! Om ca. 10-12 dagar kommer resultatet - det är bara att hålla sig till tåls. Som vanligt ska jag försöka vara lugn och varken måla fan på väggen eller hoppas på för mycket. Då blir liksom fallet inte så högt om det skulle visa sig att jag kuggade!

Just nu sitter jag och väntar på mina föräldrar som ska komma hit och äta middag. Det är en farsdagsmiddag i efterskott skulle man kunna säga. Jag gav pappa en middagsbjudning (med mamma också förstås) i present istället för att köpa någon pryl som han kankse ändå inte behöver. Till förrätt ska jag bjuda på avokado med baconröra, enligt receptet jag skrev härom dagen, och till varmrätt blir det en squashlasagne med en grönsallad. Maten blir självklart helt i enlighet LCHF-kosten och det ska bli spännande att se vad de tycker. Pappa ska bli speciellt intressant att se reaktionen på eftersom karlar kan vara lite konservativa vad det gäller maten. Allting ska ju vara som det alltid ha varit, varför hålla på och ändra en massa saker? Känner ni igen det?

Ha en bra kväll allesammans. Det ska jag garanterat ha!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: emma

sv: ååh shiit! det hade jag aldrig klarat av!!! :O men varför äter du så?! :O

2010-01-20 @ 20:37:01
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0