Man mår som man förtjänar

Jaha, då var det söndag igen då. Vaknade vid 12 med en lätt huvuvärk och en gnagande ångest över gårdagen. Inte för att jag har gjort några hyss, utan för alla chips jag moffade i mig igår och sedan alkohol och groggvirke på det. Jag som inte ska äta/dricka sådant - varken för vikten eller för min onda mage. Varken chips eller alkohol går i enlighet med min nya kosthållning och det ger mig så dåligt samvete. Förnuftet blev som bortblåst efter några groggar och det får man lida för såhär dagen efter. Alla kolhydrater i läsken, alkoholen och chipsen drar igång mina sockermonster igen och det vill jag verkligen inte. Nu känns det som om allting man har kämpat med har gått till spillo, men riktigt så illa är det ju inte. I morgon börjar cirkelfyset igen på Friskis och efter det är man på banan igen! Jag tänker inte ge upp.

Kommentarer
Postat av: karro

Men det var trevligt iallafall! Det måste du erkänna! :D

2010-01-13 @ 13:16:46
URL: http://ladyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0