Trötter deluxe

Idag har jag varit och jobbat på förmiddagen. En kollega på städ har blivit sjuk och då får man rycka ut och hjälpa de ordinarie att få allting att gå ihop. Jag trodde först att jag skulle få köra Pias område själv, trots att jag inte känner till det tillräckligt, men vi löste det genom att gå två personer på två områden och på så sätt köra dubbel speed. Det fungerade jättebra! Vi ska göra likadant i morgon efter att jag har varit och städat på KappAhl på morgonen. Varför jag ens tackar ja till jobb just nu är en jäkla bra fråga, med tanke på den stundande tentan, men så är livet. Det är väl ett sätt att förtränga det jobbiga som står inför en misstänker jag. Jag gör som strutsen och kör huvudet i sanden! Jag får jobba på förmiddagarna och sedan gå hem och sätta mig med pluggandet. Dock är man ju inte speciellt fräsch i skallen efter att ha jobbat, så hur mycket som kommer att fastna när jag läser är ju en annan fråga.

Just nu skulle jag behöva ta mig en eftermiddagslur känner jag, men då sover jag väl bort resten av dagen. Det vågar jag inte riskera. Jag ska istället ta tag i diskhögen ute i köket och sedans skriva klart vfu-planeringen som ska lämnas in om några dagar. En vända med dammsugaren ska även hinnas med och sedan avrunda dagen med ett träningspass. Puh! Lär stupa i säng tidigt ikväll.

Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Ja, sällskapsspel är superkul. Problemet är att jag inte har så många hemma, men man får väl gå över till mamma och pappa och låna ett par. Och i värsta fall finns det ju alltid en kortlek ^^

2010-01-07 @ 20:44:53
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0