Veckans mått

Den här veckan har det inte hänt någonting med mina mått - centimetrarna återstår detsamma som förra veckan. Antingen så har jag slarvat eller så beror det på att jag har röda veckan, vilket kan medföra vätskeansamlingar och svullnader i största allmänhet. Jag deppar inte över detta utan fortsätter bara som vanligt.

Just nu sitter jag i soffan med en kopp ekologiskt örtté och kollar på en fransk dokumentär om surrogatmammor i Indien. Det handlar om kvinnor som "hyr ut" sina livmödrar för att bära barn till barnlösa par i västvärlden för en ersättningskostad av 4000 Euro. Jag vet inte riktigt vad jag tycker och tänker om detta, mer än jag tycker synd om de kvinnor som blir känslomässigt berörda av graviditeten och de som råkar ut för komplikationer. Hela systemet kring denna babytillverkning i Indien verkar helt laglös och det tycker jag är skrämmande. Hur långt ska man egentligen få gå när man strider mot naturen på det sättet? Jaja, det är för komplext för att ens orka fundera på.

Nu ska jag borsta tänderna, krypa till kojs och gosa med katterna. Jag är väldigt trött efter en seg eftermiddag i skolan.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0