Förbereder födelsedagsfirande

Imorgon fyller min älskling år. Detta ska firas med att gå på bio imorgon, enligt hans önskan, och sedan firande hemma hos hans föräldrar på torsdag kväll. Tills dess ska jag ha gjort en smörgåstårta och en tryffelkladdkaka som vi ska ha till fika och kvällsmat. Andreas mamma tycker inte att han ska köra så mycket med mig och få mig att baka och laga mat hela tiden, men det är ju faktiskt jag som erbjuder mig eftersom jag tycker att det är så roligt.

Smörgåstårta har jag inte gjort på evigheter, så det ser jag verkligen fram emot. Min kladdkaka står i ugnen just nu och den ska sedan täckas med den mörka chokladtryffelkrämen och silverkulor som dekoration. Smörgåstårtan däremot får jag vänta med att göra tills imorgon efter jobbet. Den ska med fördel stå i kylskåpet över natten och och gosa till sig, så dekorerar jag den efter jobbet på torsdag eftermiddag.

Om det är någon som är sugen på ett recept på smörgåstårta - håll utkik i sådana fall! Jag kommer att lägga upp mitt recept här framöver, när jag vet ungefär hur mycket som gick åt av varje ingrediens.

Kommentarer
Postat av: Linda

Leja hade antingen ätit något giftigt eller fått en grov inflammation i tarmarna... Stackarn, hennes tarmar var alldeles hårda när veterinären kände på dem. Hoppas vi ses snart. Hör av dig om du vill gå en sväng. Leja orkar inte så jättelångt men ändå. Kram

2010-07-27 @ 18:48:53
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0