Helgen är redan över

Den här helgen har gått ruggigt fort. Gårdagen spenderade jag först på jobbet mellan 8.30-11 och sedan åkte vi ut till Andreas föräldrar. Älsklingen skulle greja med bilen vars bromsar hade börjat krångla. Till en början hittade de inte de rätta verktygen som behövdes, men hans pappa lyckades göra någon egen speciallösning för att få bukt på problemet. Under tiden karlarna fixade bilen satt jag och hans mamma inne i vardagsrummet och tittade på Victoria och Daniels bröllop. Min plan var att inte titta på den där bröllopssmörjan, men det blev så ändå eftersom Anki så gärna ville se vigseln. Jag kan väl erkänna att jag tyckte att det var riktigt fint, trots att jag varit spyfärdig på alla program inför bröllopet och bestämt mig för att inte titta. Efter en jättemysig eftermiddag ute på landet med tv-tittande, fika och mys med alla deras hundarna begav vi oss hem för att gosa ner oss i soffan framför en film. Dessvärre minns jag inte mycket av filmen eller slutet för jag var dödstrött och somnade ifrån den.

I morse tog vi en rejäl sovmorgon och låg sedan och tittade på tv i sängen större delen av förmiddagen. Vid 14-tiden åkte jag över till Julia för att dricka en kopp kaffe och snacka lite skit medan älsklingen spelade match. Vi gick även ut och åt middag på Coffee Lounge i solskenet på deras uteservering. För min del blev det en nachotallrik med kyckling och ett glas vatten med frysta hallon i. Detta blev en riktigt mysig och skön eftermiddag med andra ord. Nu har jag precis dammsugit, torkat golven och diskat och är allmänt rastlös. Det finns ingenting bra på tv att se, alla bra filmer nere på Konsum är uthyrda och älsklingen sitter hemma och glor på fotboll. Taskig tv-tablå och uteblivet sällskap - kan det bli en sämre kombo?

Usch vad jag är krasslig i min hals. Jag är alldeles svullen och det har bildats en vit beläggning kring halsmandlarna. Det ser inte bättre ut än att jag har åkt på Andreas dumma halsvirus som han hade härom veckan eller så har jag fått halsfluss. Jag ska ringa mamma imorgon bitti och se om deras läkare har tid för att göra ett halsprov på mig. Hoppas innerligt att det inte är halsfluss för då kommer älsklingen att hålla sig borta från mig bra många dagar framöver. Han är livrädd att smittas av någonting lagom till Peace and Love, vilket man kan förstå.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

håller med dig om att denna helgen har gått snabbt...

2010-06-20 @ 21:06:56
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0