Min nya sommarfavorit

För några veckor sedan fick jag ett vintips av Sofia, som precis hade varit på en vinprovning. I vanliga brukar jag inte vara mycket för rosévin men jag valde att ge detta tips en chans. Vinet heter Lord Zinclair och kostar 55 kronor, vilket jag tycker är mycket prisvärt. Det är ett fruktigt, lätt mousserande vin som för mig har blivit en riktig storfavorit. Jag kan varmt rekommendera det som ett trevligt sällskapsvin såhär lagom till sommaren. Mina fem senaste besök på systembolaget har resulterat i minst en sådan flaska per gång och så lär det fortsätta hela sommaren ut. Om jag ska vara helt ärlig sitter jag med ett glas av denna smaskiga dryck bredvid mig i skrivandets stund. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0