Nyfriserad och fin lagom till midsommar

Idag har jag varit hos läkaren på mammas jobb och tagit ett halsprov. Det visade sig att det enbart var virus, inte halsfluss, så jag kan nu bara vänta att det läker ut av sig självt. Jag blev ombedd att dricka varma och kalla drycker växelvis eftersom virus inte trivs i de miljöerna, så té och isvatten är mina bästa vänner just nu.

Efter visiten på mammas jobb var det dags för att besöka frisören för en sommar fresh up. Jag hade fått en gräslig utväxt på 2-3 cm och ett hår risigt som påskris så det behövde verkligen en uppfräschning. I två timmar fick jag håret färgat, tvättat, klippt och stylat och jag bara njöt. Jag verkligen älskar när någon håller på och grejar med mitt hår - det är SÅ skönt! Två timmar och 790 kronor fattigare gick jag hem och direkt därefter vankades det en långpromenad runt Djulö allé tillsammans med älsklingen. Jag plockade en stor bukett med ängsblommor längs vägen som vi placerade på kyrkogården vid min morfars grav, när vi ändå var där i krokarna. Efter promenaden gick vi hem och kollade på några avsnitt av älsklingens favoritserie Big Bang Theory och sedan fotbolls-VM. En riktigt mysig eftermiddag och kväll!

Nu är det sängen och två avsnitt av Sex and the city som gäller.

 

Här kommer en lite risig bild av

dagens frisörbesök, men den får duga.



Kommentarer
Postat av: f.

supersnajjsigt fröken:)

2010-06-22 @ 12:26:54
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0