Det blir inte alltid som man har tänk sig

Oj, nu har jag lagom börjat återhämta mig efter gårdagens bravader. Som jag nämnde i mitt förra inlägg var det 25-årsfest hos Alex igår och nog var det hålligång vill jag lova. Jag var oerhört lättpåverkan under kvällen och fick i mig på tok för mycket alkohol, så kvällen slutade i tjock dimma för min del, milt uttryckt. Resultatet av detta kalas blev trasiga leggings, ett sönderslaget knä, rejäla blåmärken, huvudvärk och en baksmälla bortom denna värld. Jag hade mina glashala stövlar på mig och det resulterade i att jag ramlade på ett flertal isfläckar på vägen ner till stan och gjorde mig riktigt illa både här och var. Värst var nog sista fallet då jag drog i backen och slog i bakhuvudet i marken med en faslig smäll. Då lessnade mitt sällskap på att behöva lotsa en full bambi på hal is och fixade skjuts åt mig, för att få hem mig helskinnad. Det var för väl, för min kropp hade nog inte pallat många fler fall den kvällen.

Det är efter liknande kvällar som man ställer sig frågan varför man ens dricker alkohol över huvud taget?! Kommer man aldrig att inse hur jäkla illa det kan sluta och hur dumma människor blir av alkohol? Är det värt det? Usch, jag blir rent av arg på mig själv när jag tänker på hur allvarliga konsekvenser saker och ting kan få.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, fy fasen... Jag förstår precis vad du menar. Jag blev ju karatefull på ett par vänners bröllop i somras och jag skäms fortfarande när jag träffar dem. Hela jäkla bröllopet är en stor minneslucka bara. Fruktansvärt! Har blivit mycket mer försiktig efter det. Vill aldrig mer bli så full, verkligen inte värt det! Hoppas du piggar på dig snart och att du inte tappade allt för många hjärnceller i fallet! Kram.

2010-03-07 @ 20:55:03
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0