Det växlar fort

Idag har det varit en riktigt bra dag, till skillnad från igår. Jag vaknade utvilad utan några katter som jävlades, gick upp och åt frukost med god aptit, gick ner till tåget i lugn och ro, var i skolan och avslutade den pågående kursen. Det var med lätta steg vi promenerade ner till tåget på eftersmiddagen eftersom vi visste att det nu skulle innebära fem helt lediga dagar. Inga uppsatser att skriva på, inga böcker eller stenciler att läsa, inga seminarier att förbereda, nada. L-E-D-I-G-T!

När jag kom hem fick jag världens ryck att börja storstäda. Sagt och gjort - jag slet fram dammsugare, golvmopp, dammtrasor, rengöringsmedel och skurhinkar och gick lös på allt skit här hemma. Jag måste ha gett min städerska allt för långt tjänstledigt, som här såg ut. Det är långt från klart, men jag tror att det får räcka för idag. Det återstår fönsterputsningar och sådana rätt krävande sysslor, vilket får vänta någon vecka till.

Nu är det dags för lite middag och sedan ska jag sjunka ner i soffan och fortsätta läsa min härliga bok Brunstkalendern, skriven av Emma Hamberg, som jag påbörjade igår när jag var sjuk. Jag har redan läst ut halva och är nyfiken på att få veta hur den där soppan kommer att sluta. Det är så sällan jag har tid att läsa vanliga böcker nu för tiden, så jag är glad för att äntligen kunna associera läsning med nöje igen. Bäst att passa på nu när tiden tillåter det, för nästa vecka gör all satans kurslitteratur entré i vardagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0