Premiär från nya burken

Det här blir premiärinlägget från mina nya bärbara dator. Efter att ha suttit och skrivit uppsats på min gamla dator med trasig skärm i flera dagar nu, lessnade jag rejält på att inte kunna se allting på skärmen och åkte och köpte mig en ny. Det kändes oerhört trist eftersom det inte vara någonting fel med själva burken i gamla datorn, utan enbart skärmen. Lite efterforskningar visade sig att en reparation alternativt byte av skärm skulle kosta detsamma eller t.om. mer än en helt ny dator, så valet blev ganska enkelt. Jag hade egentligen tänk vänta med att köpa ny tills det blev dags att skriva C-uppsats, men nu hade OnOff ett så himla förmånligt erbjudande på sin lagerrensning att jag inte hade råd att vänta. Det har nu varit ett evigt pyssel att föra över all information från den gamla datorn och laddat ner alla program, såsom Spotify, Messenger, Firefox osv. men nu är jag äntligen på gång. Det känns riktigt skönt att nu sitta vid en dator där man kan se allting som finns på skärmen och inte störas av en massa distraherande flimrande ränder. Trots det kommer jag att sakna min gamla trotjänare till dator eftersom den har varit så himla bra - jag stormtrivdes med den från första stund! Nu kommer det att ta ett tag innan jag vänjer mig vid den här och slutar bli alldeles gråtmild när jag tänker på den gamla. Usch, så löjlig jag är, men jag vet att jag är lite svår när det kommer till snabba förändringar!

Kommentarer
Postat av: fillan

härligt med en ny en!skulle nog med behöva uppd. mej med en ny burk.

2010-03-18 @ 06:54:18
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

Ha en bra torsdag :D

2010-03-18 @ 13:24:42
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, jag är oxå sån. Har skitsvårt med förändringar överhuvudtaget. Kan aldrig möblera om och byter inte gärna gardiner, så jag har lite förståelse. Hoppas ändå det blir bra med nya datorn!

2010-03-18 @ 17:42:28
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0