Ska man vara fin

...får man lida pin. Så lyder ju det välkända uttrycket och ibland är det verkligen sant. Idag när jag var och handlade upptäckte jag i reklambladet att de hade extrapris på Braun´s epilator som jag länge funderat på att köpa. Jag stod där länge och funderade på om jag verkligen skulle köpa en, eftersom jag har hört att det ska vara ganska smärtsamt, men det blev en ändå. Väl hemma drog jag mig för att testa fanskapet för jag är inte speciellt smärttålig. När jag väl tagit modet tillfånga kom jag dessvärre på att jag hade lite väl kort stubb på benen så jag fick testa första omgången på bikinilinjen. Det är väl kanske inte att rekommendera om man säger så. Jösses säger jag bara - smått plågsam upplevelse. Det är ganska rödprickigt nu på grund av irriterade hårsäcker, men huden känns len och fin minsann, så jag kan tycka att det var värt den stundens plåga. Det kändes lite som att rispa med en nål mot huden och jag ryckte till i början, men efter en stund var det inte så farligt som jag befarat. Jag tror helt klart att jag kan vänja mig vid denna lilla makapär för att slippa hålla efter med med rakhyveln var och varannan dag.

Har Du testat en epilator någon gång? Anser Du att det är värt plågan?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har en, och ja det är väl värt plågan, men har inte använt den på länge, och när man använder den på nytt "för första gången" så gör det skit ont, men använder man den regelbundet så gör det inte alls lika ont, iaf inte på benen. Har testat en gång på bikinilinjen men pallade inte hela.. Men då var det sent på natten och jag var trött och hade suttit med bena ett bra tag och ville bara sova, så tror jag gav upp lite därför. Men har inte gett mig på det igen än. Men bena var jag rätt duktigt på att köra förut. Man rakar dom en gång, då blir det dock lite små stubb kvar, för man har ju hår som är i olika längder, och den får ju som sagt inte med det kortaste, iaf inte min. Så då får man köra igen efter 1-2 v. Men sen blir det fan bra, och det växer saktare, och bäst av allt, det växer glesare, så även om man har lite stubbiga ben, så syns det inte lika bra. Men använder man inte den på länge som jag nu, så börjar håret växa tätt igen och som orgäs :P Men ja, jag rekommenderar den :)

2010-03-02 @ 23:05:04
URL: http://stumpah.rocas.net/
Postat av: Peter

hmm.. man kanske skulle testa en :)

2010-03-03 @ 21:04:27
URL: http://fhinn.wordpress.com
Postat av: Jenny

jag köpte brauns epilator och jag a´nser att det inte är värt varken pengarna eller smärtan. Vill man bli fin och slät på benen så är nog det bästa att vaxa. Gör jävlig ont men det går ju snabbt

2010-03-04 @ 18:44:56
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0