Vilken Zzzz dag...

Idag har jag varit obotligt sömnig. Det känns som om jag har gått i en dvala hela dagen och fått kämpa för att hålla ögonen öppna. Kroppen har känts tung, skakig och allmänt vimmelkantig och det är smått obehagligt. Jag antar att detta är en följd av den rikliga menstruationen som kommit tätt inpå järnbristen och ställt till trubbel för kroppen igen. En blodförlust i en redan obalanserad kropp är väl antagligen ingen höjdare kan jag tänka mig. Jag gick till apoteket direkt efter skolan och köpte järntabletter eftersom min Blutsaft börjat ta slut, så har jag någonting att boosta kroppen med vid behov. Tabletter går ju inte ut i kroppen lika snabbt som de flytande tillskotten, men det får duga. Kostnaden får faktiskt gå i första hand nu när behovet inte är lika akut längre!

För övrigt har jag inte gjort mycket idag. Så fort jag kom hem från skolan slog jag ihop som ett korthus på soffan och sov som ett litet barn framför tv:n. Det var inte meningen att somna, bara vila ögonen lite, men jag kunde inte kämpa emot. Nu ska jag försöka göra lite nytta inför oponeringsseminariet på fredag och sedan fixa dagens middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0