Städning, plugg, fotboll och öltält

Ja, så skulle jag sammanfatta denna dag. Städningen kan man säga är avklarad och då är det dags att ta tag i studierna. Nu har jag undvikit det in i det längsta och det känns som om det inte bara är knutarna som brinner längre, utan snart står alltihopa i lågor. Det börjar nog bli dags att inse att världen inte slutar snurra runt omkring mig bara för att jag är kär och galen.

Gårdagen hos föräldrarna blev riktigt mysig. Laxpajen var mycket uppskattad och päronen gav uttryck för att de saknar min matlagning där hemma. Raringen kom lite senare och var inte hungrig, så han gick miste om det goda. Sedan blev det hockeytittande för hela slanten. Dessvärre blev det ju förlust för Sverige mot Tjeckien med 2-1, men det var rätt underhållande ändå. Pappa skrek och kommenterade varenda rörelse som spelarna gjorde och mamma hotade att stänga av tv:n om han inte slutade svära. De är för rara!

Nu ska jag försöka slita mig från alla distrationsmoment och sätta fart med pluggandet. Ingen tid att förlora. När jag har gjort det bär det av till skoaffären med Emelie och senare ikväll vankas det fotbollsmatch ute i Marmobyn. Eventuellt en sväng till öltältet också, men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Amanddass. i know you want it *klick*

söt blogg du hade :D

kram! ..

2010-05-14 @ 14:01:18
URL: http://amanddass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0