Breaking the news

Nu är det dags att delvis avslöja min lilla hemlighet som jag har smusslat om här på bloggen. Jag har valt att inte skriva om det eftersom risken för att bli nekad och besviken är stor. Nekad vad undrar ni säkert? Jo, igår var jag på min allra första arbetsintervju. Ever. Det är en tjänst som lärare i förskoleklass på en av mina fd. vfu-platser - skolan där jag trivs SÅ bra. Förra veckan blev jag uppringd och kallad till intervju utifrån ansökan som jag skickat och bara det kändes som en seger.

Intervjun ägde rum igår klockan 14.00 tillsammans med rektorn och två av mina eventuellt blivande kollegor. När rektorn sa att vi inväntade kollegorna som skulle komma och grilla mig höll jag på att krypa ur skinnet av nervositet, men det visade sig inte vara någon fara. Det blev ett mycket naturligt och avslappnat samtal som jag kände mig nöjd över, så även om jag inte skulle få jobbet kan jag vara nöjd med min insats. Jag fick veta att vi enbart var två kallade till intervju, vilket gör att valet nu står mellan mig och en annan. Femtio procents chans att jag får det alltså. Nervös? Öhhm, ja! Vill jag ha det? JAAA!

Återkommer med besked så fort jag vet mer. Snälla, håll tummarna för allt vad ni är värda!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul! Det är du verkligen värd... Och om det inte blir något så är det ju en superbra erfarenhet. Kram

2010-11-30 @ 13:09:30
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

ÅHH! HOPPAS HOPPAS HOPPAS!! =)

2010-11-30 @ 18:31:13
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart jag håller tummarna! Vore sååå häftigt om du fick det! Och förskoleklass som är så kul! Lycka till nu! Kramar om!

2010-11-30 @ 19:09:16
Postat av: Frida

SV: Tack ska du ha! Det kanske är för att jag är så gammal och klok... Hehe!

2010-11-30 @ 20:56:03
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

SV: Tack :) nu vill jag bara att magen ska bli mindre och plattare med..

2010-12-01 @ 11:42:25
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0