Ett litet avbrott från skivandet

Sådär, nu har jag börjat komma in i ett litet flow i både skrivandet och förberedelserna inför intervjuerna. Frågorna är klara och tre personer har meddelat att de vill delta i min undersökning. Jag behöver cirka tre-fyra personer till, men de ska väl förhoppningsvis trilla in under veckan. Om inte annat får jag försöka påverka deltagarna jag har att smitta av sig sin positiva attityd och framförhållning på de andra i arbetslagen.

Just nu har jag paus från skrivandet för att ta hand om hushållsysslorna. Disken är avklarad, tvätten är igång, sängen är renbäddad och golvet är dammsuget. Det var ungefär vad som behövde göras för att jag skulle återfå sinnesro att sätta mig vid datorn igen. Jag har nämligen lite svårt att koncentrera mig på studierna när jag vet att hemmet står och förfaller runtikring mig. Det ska vara snyggt och prydligt för att inte disken, tvätten eller dammsugaren ska stå och ropa på mig. Låter nog helknasigt, men sådan är jag!


Åter till uppsatsen.
So long!

Kommentarer
Postat av: Sandra

är precis likadan.

kan du inte posta receptet på laxsoppa, aiolo och vitlöksbröd på din blogg? lät för gott för att motstå =)

hoppas allt är fint! kämpa på med skrivandet, snart är det jul, kramar / s

2010-11-23 @ 15:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0