Härliga helg

Det här har varit en underbar helg - som vanligt med andra ord. Dessa fantastiska helger tycks finnas i oändligt antal och det gör mig så lycklig! I fredags var jag och jobbade på min vfu-skola i en år 4. Det gick över all förväntan och flera pedagoger som har angränsande klassrum kom och berömde mig efteråt och sa att det hade varit så lungt och behagligt under dagen. Det var bara att suga åt sig av berömet och konstatera att jag hade gjort en bra insats.

På kvällen åkte jag och älsklingen och storhandlade på Willy:s. Det var verkligen behövligt - kylskåpet gapade otäckt tomt. När kylen var påfylld åkte Andreas och beställde grekisk mat på restaurang Rhodos och bjöd mig på. Det smakade förträffligt tillsammans med ett glas vin framför tv:n.

Här intill kan ni se kylskåpet före- och efter storhandlingen. Refreshing feeling inför helgen och den kommande veckan.

På lördagskvällen skulle vi ha gått ut med några kompisar, men på grund av förkylning och andra humörsänkande omständigheter stannade vi hemma och hade myskväll istället. Mys, mys och åter mys. Can´t get enough!

Nu är det söndag och en ny vecka med examensarbete står inför dörren. Denna vecka ska jag stå på mig och inte tacka ja till några jobbtillfällen för att kunna ge hundra procent på skrivandet. Jag har försummat uppsatsen tillräckligt och det är självklart inte bra. Jobb kontra skrivandet är inget lätt val just nu eftersom jag vill vara arbetsgivarna till lags såhär nära examen, samtidigt som uppsatsen måste bli klar för att få mitt examensbevis. Ni förstår, det är knepigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0