Undanflykterna fortsätter

Idag har jag försökt arbeta lite med uppsatsen - det lilla som går utan att ha haft handledning kring mitt nya ämnesval vill säga. Jag har letat användbara avhandlingar, lagt upp en disposition i worddokumentet kring innehållsförteckning, sammanfattning, inledning, metod och osv, funderat lite på intervjufrågor och informationsbrev. Imorgon, om min handledare dissar eller förvirrar mig ytterligare en gång angående mitt ämnesval vettisjutton vad jag tar mig till alltså. Jag vill verkligen inte tryckas tillbaka ner på noll... igen.

Ja som sagt, det här med undanflyter. När saker och ting blir allt för jobbiga har jag en tendens att göra som strutsen och köra huvudet i sanden och låtsas som om allting kommer att lösa sig ändå. Min undanflykt från uppsatsen har visat sig vara bakning och städning. Idag har jag avverkat min monsterstora diskhög, dammsugit och bakat ytterligare 32 kladdkakemuffins (dubbel sats denna gång, haha). Jag må vara en sjuhelvetes duktig husfru just nu och lyckas skämma bort karln till det yttersta, men någon vidare duktig student är jag minsann inte.

Help me make it through this, please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0