Dags att ringa farbror doktorn?

I somras, en helt vanlig dag efter jobbet, upptäckte jag som en liten öm knöl inuti naveln. Det gjorde ont när jag satt ner och när jag hade byxor som stramade åt för mycket i linningen. Efter några dagar upptäckte jag att det vätskade sig och kom blod ur naveln, vilket självklart gjorde mig orolig. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick en tid till akuten 16.00, men eftersom jag och Andreas hade biljetter till Kentkonserten i Eskilstuna på kvällen avbokade jag tiden i rädsla för att missa spelningen. Redan dagen efter hade det ömma försvunnit och det hade slutat blöda - sedan tänkte jag inte så mycket mer på det. Detta är ca. 2,5 månad sedan och nu har det ömma i naveln kommit tillbaka. Det sticker och känns obehagligt när jag sitter ner och jag har varit illamående i mer än en vecka (nej, jag är inte gravid). Efter att ha googlat lite på "öm i naveln" hittade jag information om navelbråck och det lät väldigt likt mina symptom - förhårdnad, ömhet och illamående. Minsann ingen trevlig historia!

Usch, kanske är det dags att ringa farbror doktorn och låta någon ta sig en titt på min mage och konstatera vad det är för fel. Det känns liksom inte alldeles normalt att ha ont i naveln.

Har någon av Er läsare känt av liknande besvär?
När, var, hur, varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0