Som jag blev överraskad

Ja, nu har lördagen susat förbi i ilfart och den gick minsann i överraskningens tecken. Som ni såg i mitt förra inlägg kom älsklingen förbi efter lunchtid och gav mig fem stycken enorma röda rosor, som nu ståtligt pryder min byrå i hallen. Vid 15-tiden vankades det fotbollsmatch, där Baggetorp mötte Floda på deras hemmaplan Flodavallen. Jag och Linda begav oss dit för att kolla och det blev ju lite småkomiskt eftersom hon hejade på Floda och sin älskling, medan jag hejade på deras motståndare Baggetorp, där Andreas spelar. Denna omtalade match slutade 5-1 till Baggetorp, så det gjorde de bra!

Efter matchen var det dags för överraskningen som jag så länge gått och väntat på. Vi började köra hemåt, men när vi närmade oss avfarten mot stan tog han av åt ett annat håll och började köra en slingrig grusväg genom skogen. Jag hade verkligen ingen som helst aning om vart vi var på väg någonstans och det höjde minsann spänningsnivån ytterligare. Helt plötsligt stannade han till vid vägkanten och sa att vi var framme, klev ut ur bilen och öppnar bagageluckan. Där låg världens packning med picknickkorg och filtar som han hade förberett och därefter visade han mig vägen vart vi skulle. Vi följde en liten stig och kom sedan ut på en gräsplätt precis vid sjön där han dukade upp och bad mig slå mig ner. Det var ost och kex, vindruvor, kyckling, bröd, cider, choklad mm. som dukades fram och det kunde inte ha blivit mysigare. Underbart sällskap, god mat, fin utsikt och strålade vackert väder - vad mer kan man önska? Tyvärr hade jag ingen kamera med mig och min dator tycks inte vilja samarbeta med mobilen, så jag kan inte visa bilder på hur mysigt vi hade. Ni får försöka föreställa er hur det såg ut - romantisk picknick för två!

Tack älskling för en underbar överraskning!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHFkosten

gud så mysigt :D

2010-09-07 @ 17:24:12
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0