Träningssugen till tusen

Just nu är jag så ruggigt träningssugen. Förra veckan såhär dags stod jag i full gång på crosstrainern, med schysst musik i lurarna och öste på till tusen. Sedan avslutade jag mitt pass med lite ben och armstyrka innan jag glatt struttade hemåt. Jag vill göra likadant den här veckan, men det går ju inte eftersom jag precis har varitt sjuk och fortfarande har problem med hostan. Bara att ta itu med disken eller att rensa kattlådan gör mig svett och anfådd, vilket tyder på hur lungorna är smått ansträngda. Därav tar jag det säkra före det osäkra och vilar någon dag till innan jag drar igång igen. Lördag, det blir nog lagom att börja lite smått igen.

Jag blir riktigt glad av att känna träningssug igen. Det är verkligen ett positivt och motiverande tecken. Att dessutom ha älsklingen och grabbarna att träna tillsammans med känns roligt och jag känner redan av de positiva effekterna som det ger. Ny energi, bra sömn, minskat sug efter onyttigheter och några kilon lättare - precis vad jag behöver i nuläget!

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det kul att träna... För mig blev det styrka och simning i dag. Men segt att invänta att kroppen ska bli frisk igen.

2011-04-08 @ 15:58:16
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0