Dags att klappa igen sjukstugan

Nu har jag varit hemma från jobbet två dagar och febern är på tillbakagång. Medicinen har vidgat luftrören och löst upp slemmet, så jag är på bättringsvägen. Det är för väl eftersom rastlösheten börjat krypa inom mig och saknaden efter jobb och träning gör sig påmind. Som det känns nu är jag redo att jobba imorgon och det faller sig lägligt att mjukstarta med en kort dag, kl. 7-14.

 

Dessa två dagars vila har dock varit välbehövlig efter måndagens febertopp på 39,4 grader. Det var länge sedan jag var så sjuk och jag hoppas innerligt att det kommer att dröja lika många år tills nästa gång. Dessvärre är min arbetsplats en riktig farozon bland alla barnbaciller, vilket kommer att bli en prövning för mitt immunförsvar framöver. Förhoppningsvis byggs det upp och blir starkt som stål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0