Tips till katt/hundägare

Har du, precis som jag, ett husdjur som behöver mycket aktivitet för att vara nöjd? Då har jag ett bra tips på en leksak som kan hålla katten/hunden aktiverad, där de får både fysisk och mental stimulans. Det enda du behöver är en 50 cl PET-flaska, en kniv och lite torrfoder/godis.

  1. Skär ett ca. 1 cm stort hål på mitten av flaskan.
  2. Fyll flaskan med några matskedar torrfoder/godis och skruva igen locket.
  3. Skaka flaska lite lätt för att tillkalla katten/hundens uppmärksamhet.
Resten sköter de själva!

Kommentarer
Postat av: Linnea - mamma till Freja

Sv: Hehe, så tänker jag också. =) Freja ställer gärna upp =P

2011-01-08 @ 12:14:28
URL: http://linneaochfreja.blogg.se/
Postat av: Frida

SV: Hahaa!! Roligt om man har riktigt buskiga ögonbryn och det verkligen syns! Jag tror att jag har gjort så oxå. Tror att det är för att jag alltid måste ta lite rast i plockandet. Jag tycker att det gör så sjukt ont så då måste jag vila lite mellan brynen. Då är det lätt att missa att man har ett kvar... =)

2011-01-08 @ 19:18:21
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0