Dag 2 - Festivalens höjdpunkt

Dag nummer två var den dag vi hade sett fram emot som mest under festivalen. Vi började lite bygsamt med att sitta och njuta av solskenet, med Veronica Maggio i bakgrunden. Hon är ingen storfavorit för någon av oss, så vi tittade lite halvhjärtat och laddade batterierna för det som komma skulle, nämligen Volbeat.

<---- Solhäng till Maggio.

Näst på tur efter Maggio var 30 Seconds To Mars, vilket jag verkligen hade sett fram emot. Dessvärre blev det lite av en besvikelse, dels för att jag inte fick uppleva spelningen tillsammans med Bella och för att de spelade alldeles för få kända publikpeppande låtar. Det var i och för sig lite roligt när de började dra upp folk på scenen från publiken, men då var spelningen så gott som över. Kort och gott - jag hade väntat mig mera!


Ca 50 personer drogs upp på scenen för att ösa
tillsammans med bandet under de två sista låtarna.


Sedan var det dags - stunden som vi länge hade väntat på var kommen! Volbeat entrade scenen och jag fick banne mig rysningar av välbehag. Stämningen var verkligen på topp bland alla fans och hela publiken sjöng med i texterna och rockade loss. Helt och hållet awesome, behöver jag säga mer?!




Inte helt otippat var det MÅNGA som ville se Volbeat.

Fyra supernöjda festivalfirare efter Volbeats spelning.


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Sötnos! Hade så gärna velat vara där! Ni verkade iaf ha hur kul som helst!

Kram

2011-07-06 @ 19:48:25
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0