Inte lätt att veta alla gånger

Älsklingen och jag hade precis krypit till kojs för att sova och katterna höll i vanlig ordning på att komma till ro nere vid fotänden av sängen.
- Kom lilla gumman så gosar vi lite, säger han med mild röst.
Jag vet inte riktigt vad jag låg och tänkte på, men snabb som sjutton var jag att reagera på ordet gos och kröp tätt in i hans famn.
- Nej inte du, jag menar ju Tuss, säger han.
- Nehe, säger jag besviket.
- Alltså, det är Tuss som är lilla gumman. Du är ju lilla hjärtat, förklarar han och ger mig en puss i pannan.
- Godnatt, säger jag och vänder mig om.
Det är alltså så det känns att bli brädad... av en katt.

Kommentarer
Postat av: linda

Känner igen fenomenet...

2011-07-19 @ 20:33:17
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0