Snabba puckar minsann

Som jag berättade igår, var det dags för anställningsintervju idag. På plats fanns rektorn och två eventuellt blivande arbetskamrater redo att grilla mig ordentligt. Nejdå, riktigt så farligt var det inte! Eftersom jag kände till rektorn sedan tidigare, blev det ett avslappnat och behagligt samtal. Efteråt kändes det riktigt skönt och jag fick veta att beskedet skulle komma per telefon senast den 20 juni. Väntans tider så att säga!

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och klickade runt lite på nätet som vanligt. Plötsligt ringde telefonen och jag kunde se rektorns nummer blinka på skärmen. Jag trodde först att de hade några kompletterande frågor, men det visade sig att beslutet redan var fattat.

JAG FICK JOBBET!

Det närmaste året väntar sig således heltidsarbete på en skola i närheten av min bostad, med inriktning på förskoleklass, fritids och grupptimmar i år 1. Som om inte detta vore nog, har tjänsten möjlighet till tillsvidareanställning när tiden löper ut. Det vore ju rena drömmen!

Jag är så lycklig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag får återge ordet: GRATTIS :)

Kul att du fick en ny anställning så pass snabbt och hoppas du kommer att trivas. Och tack för dina fina ord till oss :) Kram

2011-06-09 @ 20:33:54
URL: http://www.sofianyström.se/
Postat av: Jolle

Grattis! Lycka till!

2011-06-09 @ 21:00:04
Postat av: Frida

Men grattis! =) Har varit utan internet i ett par veckor så jag ligger skapligt efter i bloggläsandet! Kul att läsa! Med vilken skola är det?

2011-06-11 @ 12:46:29
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0