Förmånen att sluta tidigt

Idag hade jag öppning på jobbet, vilket infaller varje torsdag ojämna veckor. Detta innebär uppstigning lite innan kl. 05, för att infinna sig och ta emot de första barnen kl. 06.00. Att ha öppning brukar oftast medföra en något orolig nattssömn för min del eftersom jag är livrädd att försova mig. Sömnen sker på helspänn med korta uppvaknanden var och varannan timme i tron om att jag är sen. Mardrömsscenariot är ju att försova sig och ha föräldrar och barn ståendes utanför jobbet och skolan gapar tomt. Visst, ett misstag händer alla, men det vore pinsamt och jobbigt till tusen.

Fördelen med att ha öppningar på jobbet är att man slutar redan vid 13.15, vilket jag ser som en enorm förmån. Det ger mig chansen att hinna med alla hemmasysslor under eftermiddagen eller att göra någonting roligt som annars inte hinns med på vardagarna. Idag har jag till exempel hunnit dammsuga, diska, bädda sängen, vika tvätt och förbereda middagen. Då kan jag ta ledigt resten av kvällen med gott samvete, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0