Olika former av saknad

Sådär ja, då har jag skjutsat ut sambon till hemvärnsövningen som han ska vara ute på de närmaste dagarna. De drar igång nu under onsdagskvällen och kommer sedan att hålla på tills på söndag kväll. Att sova utomhus i tält under dessa väderomständigheter låter inte allt för lockande i mina öron, så jag är inte ett dugg avundsjuk.

När jag kom hem och klev in i lägenheten kände jag genast av den där tomheten här hemma. En rastlös känsla skulle man kunna säga - så uppenbar saknad. Det slog mig även att det blir första gången som jag sover här själv sedan vi flyttade ihop. Första gången vi sover separat sedan den 10 januari till och med. Inte bara en natt, utan fyra nätter dessutom. Tack och lov har jag katterna som sällskap, som värmer mig om natten och delar samma saknad.

Nu hoppas jag såklart att de närmaste dagarna kommer att gå i ilfart, så att jag inte hinner känna av saknaden allt för mycket. Å andra sidan är det bra att få längta efter varandra riktigt ordentligt. Ibland behöver man bli påmind om hur bra man har det för att uppskatta varandra till fullo. Eller hur?

orkut scraps





Kommentarer
Postat av: Frida

Ja fyy... Henke var ju på två dagars kurs förra året och sov borta två nätter. Jag dog nästan av längtan efter honom. Utan att skoja! Jag blir helt deppig och nere utan honom. Känner mig halv liksom. Det står inte "Du gör mig hel" utan anledning i våra vigselringar. =)

2011-05-04 @ 21:34:43
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0