Pust och frust

Ibland kan jag roas en aning av min naiva inställning. Allting började med att jag var på ÖB under eftermiddagen och köpte trädgårdsverktyg och en korg att lägga allt ogräs i. Detta skulle vara första steget till morgondagens projekt att snygga upp på vår lilla trädgårdsplätt här utanför huset. Det började dock klia i fingrarna på en gång och tanken slog mig att jag kanske skulle hinna lukra upp allting innan tjejerna skulle komma kl. 18.30. Maten och jag själv var ju ändå färdigfixade, så why not? Sagt och gjort. Jag dundrade ut i trädgården, iklädd leggings, kjol och t-shirt, och började påta i jorden. Det tog mig ungefär 30 sekunder att inse att varenda jävla ogräsplanta hade ungefär 2 meter långt rotsystem och att det skulle ta mig timtal att ro detta i land.

Grannen intill, som rofyllt satt och läste en tidning medan grillen pyrde, fick sig nog en syn han sällan kommer att glömma. Det måste ha sett väldigt roligt ut där jag klampade runt finklädd i rabatten, brottandes med två meter långa rotsystem och svor tyst för mig själv. Jag insåg ganska snart att jag förstörde deras idylliska grillkväll med att frusta som en tjur bakom häcken, så jag tog min spade och drog mig tillbaka.

Ja, vad säger man? Jag bjuder på den, haha.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - från 86 till 60 kilo. . .

Haha jag kan bara tänka mig hur det har sett ut :P

2011-05-07 @ 22:28:44
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0