Mitt senaste projekt

Förra veckan fick jag ett plötsligt infall att återuppta mina sticknings-skills. Planen var att sticka mig ett par tumvantar och jag åkte direkt ner till syaffären för att inhandla garn, stickor och ett mönsterblad. Jag föll direkt för ett jättefint melerat garn och åkte raka vägen hem och lade upp maskor för min första vante. Slutresultatet blev väl lite sisådär får jag lov att säga, men övning sägs ge färdighet.

Det är framförallt tummen på vanten och hälen på sockan som ställer till problem när jag stickar, men tack vare youtube och det här klippet kunde jag förstå mig på min beskrivning till sockan. Det finns riktigt många bra klipp att ta hjälp av - ett hett tips om du också råkat köra rast i din stickning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0