En arbetsdag utöver det vanliga

Idag har det varit en arbetsdag utöver det vanliga - jag har nämligen varit på Skolforum på Älvsjömässan i Stockholm. Det var riktigt roligt, mest för att komma iväg och insamla lite nya infallsvinklar till verksamheten. Det är så himla intressant att ströva runt bland alla företag, undersöka deras material och fundera hur man skulle kunna använda dem i vårt arbete.

Dock höll jag på att bli kvar hemma i morse efter ett litet missöde på morgonkvisten. Jag skulle skicka ett sms till min kollega för att fråga om hon visste vilken sida av stationen som bussen skulle gå ifrån. Hennes mobilnummer hade jag skrivt på en liten lapp i min kalender, men kalendern låg inte i arbetsväskan som den brukar göra. Den hade såklart blivit kvar på jobbet i fredags. Så även biljetten till mässan, som även den låg där i! Plötsligt fick morgonbestyren helt slängas om för att stressa iväg på cykel i kolsvarta mörkret. Man kan ju få panik för mindre, men efter mycket om och men fick jag tag i biljetten, kom ombord på bussen och hade en riktigt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0