1-års jubileum

Idag är det exakt ett år sedan jag började på mitt första lärarjobb, efter 3,5 år studier på Linköpings universitet. Det var med spända steg jag promenerade till skolan för att möta rektorn och de blivande kollegorna, som satt samlade inför planeringsdagen. Jag blev ombedd att ställa mig upp en snabbis inför alla, för en kort presentation, och jag minns att det svartnade lite lätt framför ögonen. Med nöd och näppe kippade jag fram mitt namn, min ålder och var jag hade studerat, sedan var benen på väg att ge vika. Vanligtvis brukar jag inte vara nervös över att tala inför folk, men den gången ville jag bara sjunka genom golvet. Handsvett, darrig röst och ben som kändes som överkokta spaghettin, nej hujeda mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0