Rent och snyggt

I förmiddags fick jag för mig att städa lite. Jag kände hur inspirationen sköljde över mig och då brukar det bli mycket gjort (vilket dock sker väldigt sällan). Det började lite lätt med att diska, torka rent alla ytor i lägenheten och dammsuga för att sedan avancera till att hänga upp två speglar. När ångan väl var uppe passade jag på att städa bort alla julsaker och göra det riktigt vårfint. En skylt som jag fick av svärmor i julklapp förra året fick ta plats på väggen i hallen, ljuslyktor, lampor och blommor bytte plats, hela badrummet rensades och rengjordes grundligt. Från golv till tak fick praktiskt taget hela lägenheten en make over och jag är så grymt nöjd. Både över resultatet och över min egen insats. Hade jag haft en hink med vit färg och en roller, hade jag även gått lös och målat om hallen och trappräcket, för att få den där ljusa och fräscha stilen.

En del av den sista finnishen till köket är nu beställd, i form av dessa urläckra hissgardiner. Sedan fattas bara en matchande matta för att sätta pricken över i:et.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0