Ett års gotteförbud

Härom kvällen kläckte min sambo idén att ha 1 års godisförbud. Bara sådär... Inget godis, inga snacks, ingen glass, nada, zero. Zip! Jag vet dock hur jag brukar vara med förbud. Det tar några veckor av gladeliget avståndstagande, sedan är jag tillbaka på ruta ett igen och tar dessutom igen de veckorna med råge. Regler är ju som sagt till för att brytas.
 
Vi satt och diskuterade hur mycket pengar man lägger på onyttigheter varje år och vad man istället skulle kunna göra med dem. Resa, spara till kontantinsats till hus, köpa någonting till hushållet osv. För att inte tala om vad gott det skulle göra för såväl blodsocker som vikt. Det tåls att tänkas på.
 
Ett godisförbud kanske inte vore så tokigt trots allt!?
I så fall återstår 362 långa dagar.

Kommentarer
Postat av: Evelina

nice blogg :D

2012-07-22 @ 22:00:53
URL: http://imevelina.webblogg.se/
Postat av: Evelina

nice blogg :D

2012-07-22 @ 22:00:53
URL: http://imevelina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0