Evighetsgöra

Ikväll har jag spenderat min tid vid köksbordet och rensat svamp. Pappa var ute i skogen igår eftermiddag och hittade mänger av gula kantareller, som han plockade och gärna delade med sig av då det blev för betungande att ta hand om. När man springer på ett riktigt guldställe är det lätt att bli girig och ta hem för mycket, med tanke på att det går fortare att plocka än att rensa. Det är inte förrän man kommer hem som insikten kryper på, hur tråkigt och jobbigt det är att rensa.
 
Riktigt lyx för oss att få kantarellerna levererade direkt till dörren, men tyvärr är det ett evighetsgöra att rensa dem. Tur att mödan betalar sig med tanke på dess goda smak!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh! Alla hittar svamp utom jag. Jag försöker nog för mycket tror jag, attans! :P

2012-07-21 @ 13:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0