Produktiv dag

Måndag och en dag som sig bör. Lite trögt till en början, men sedan tog det fart på jobbet i form av brödbak med barnen, massor med lek i lekparken och mellis gjort på brödet som de själva bakat tidigare på dagen. Trots att det var ett ganska grovt rågbröd så var barnen stormförtjusta i det och ville ha med sig receptet hem för att kunna göra det fler gånger. Sådant glädjer mig eftersom jag vill inspirera till matlagning, bakning och nya smakupplevelser.
 
Jag kunde sluta ganska skapligt vid 15-tiden och då blev det till att fortsätta fixa hemma. Dammsuga, bädda rent i sängen och röja undan i stärsta allmänhet. Därefter titta mina föräldrar förbi med sina långväga gäster från Kanada.
 
Nu ska jag fortsätta styra i köket, för bakningen i förmiddags gav mersmak.
Det ska bli samma bröd som vi bakade då, som vi kan ha till frukost imorgon!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad gott brödet ser ut :) man kanske ska stjäla receptet. Du är duktig du i köket :) Kramar

2012-07-24 @ 17:17:40
URL: http://www.enoslipaddiamant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0