Sista lediga dagen

Då har tre veckor passerat av min semester/arbetslöshet och det är återigen dags att gå upp och jobba imorgon bitti. Det ska bli lite av ett kärt återseende eftersom jag ska tillbaka till min fd. arbetsplats, där jag jobbade ett halvår direkt efter min examen. Dessvärre kommer jag inte att få träffa så många av de gamla kollegorna och barnen eftersom det är semestertider, men det ska bli roligt i alla fall.
 
För några timmar sedan fick jag ett trevligt samtal, som återkoppling på min arbetsansökan. Det lät mycket positivt och personen i fråga ville träffas så fort jag hade möjlighet, om jag fortfarande var intresserad. Jag har inte hunnit ändra mig, så på tisdag efter lunch är det dags. Nervositeten har redan börjat krypa sig på känner jag. Jag vill inte ta ut någonting i förskott, men det känns ändå som om det finns en ljusning inför hösten trots allt, på ett eller annat sätt.
 
För övrigt har helgen varit bra! En lugn hemmavistelse, med regnet som öste ner utanför fönstret. Men vad gör det när man kan vara inne och mysa i värmen och tryggheten. Det är nästan så man får höstkänsla i kroppen av allt regn, tända ljus och mys i soffan under filten. Lite väl tidigt va, håller ni inte med om det!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0