Dags att se över intaget

Vid matbordet idag på familjemiddagen dök diskussionen om laktos upp. Uppblåsta, stenhårda magar, gaser och kramp. Jag berättade att min mage fungerar likadant, men att jag aldrig har dragit en koppling till laktosen, utan snarare till katarr. Middagen dukades av och efterrätten ställdes fram, bestående av gräddglass och kaffe med mjölk. En kvart senare såg det ut som om jag var gravid i 6:e månaden och problematiken var ett faktum. Jag ska från och med nästa veckohandling prova att köpa hem laktosfritt och ha det en period för att se om jag slipper mina onda, gasiga anfall.

Kommentarer
Postat av: Caroline N

Här kör vi laktosfritt då gubben är laktosintolerant. Är ju alltid värt att prova om det är det din mage reagerar på.

KRAM Carro

2012-03-11 @ 10:13:53
URL: http://carolinesblogghorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0