Vår-klåda i fingrarna

Jösses vad våren tar bamsekliv nu - innan vi vet ordet av det kommer allting att explodera av grönska. Vi tog en skön långpromenad runt allén i solskenet, men det blåste kallt kring de öppna fälten. Längs vägen satt folk ute och solade i sina trädgårdar eller påtade i rabatterna och då började det klia lite i mina fingrar. Då drömmen om ett hus bultar starkt inom mig/oss, såg jag framför mig hur vi ska kratta, luckra, plantera, beskära träd och göra fint i vår trädgård i framtiden. Det krävs mycket arbete att hålla det i fint skick, men tänk så skönt när allting är klart och man kan slå sig till ro i solstolen intill husväggen. Inom ett år eller två, det vore precis lagom i tid.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kan verkligen rekomendera Kap Verde ön Sal. Det är ju mest sand så det var lite så att hotellet vägde upp för att det inte fanns så mycket att göra. För hotellet var gigantiskt och fantastiskt. Men tanken med resan var ju att vila upp dig och få en kickstart på uppdrag numero uno just nu om du förstår vad jag menar ;) Så det blev mest stranden och rummet för oss. Vi hade ju kanonväder varje dag och det är nog lite öns specialitet. regnar väldigt sällan

2012-03-28 @ 22:28:57
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/
Postat av: Caroline N

Nackdelen är väl med trädgård att när man väl sätter sig för att njuta, ser man nya saker som behöver göras :D! Hihi!

KRAM Carro

2012-03-29 @ 08:42:53
URL: http://carolinesblogghorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0