Underverk eller plåga, det är frågan?

Igår när jag vara inne på hälsokost för att köpa Omega-3-tabletter fick jag syn på en nyinkommen produkt som fick mig att stanna till. De hade precis fått in indiska spikmattor (Shakti) som Anna Skipper brukar använda på många av sina deltagare i Du är vad du äter. Jag har länge varit nyfiken på att prova en sådan matta, men vet inte hur och vart man kan göra det. Priset för en Shakti var 449 kronor och det vill man ju inte direkt lägga ut på en sak som man inte vet om man kommer att trivas med. Efter att ha pratat med kvinnan i hälsokostaffären lät det som en vettig produkt som skulle kunna vara bra för min kropp. Spikmattan ska hjälpa till att lätta spänningar i kroppen, minska stress och öka blodcirkulationen – låter strålande, eller hur? Sen om jag skulle våga lägga mig på den där mattan eller inte, det är nog en helt annan historia. Jag är barnsligt smärtkänslig och skulle nog dra mig både en och två gånger för att frivilligt trycka ner fläsket på en matta full av vassa taggar. Hela konceptet låter ju rätt vrickat – men sägs göra underverk!

 

          


Har du, eller känner du någon som har provat Shakti, så skulle jag gärna vilja höra ett utlåtande. Gjorde det ont, märkte du några goda hälsoeffekter osv.? Tacksam för svar!


Kommentarer
Postat av: camilla

haha sant så sant! =)

Ja diggar ju även Björn Gustavsson! =)

stört skön humor!

2009-06-17 @ 00:44:28
URL: http://roxii.blogg.se/
Postat av: Verran

Hejsan allt bra med dig?=)

2009-06-17 @ 16:54:31
URL: http://verraan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0