Vilken typ av bloggare är du?

Jag satt och klickade runt lite på nätet igår och hamnade efter en stund på sidan designadinblogg.se. En väldigt bra sida för vilsna själar som jag som vill ha tips och idéer på saker som gäller bloggandet. Jag var på jakt efter tips på hur man skaffar sig fler läsare. Jag blev lite full i skratt när jag läste följande:

Många startar en blogg som nära vänner och familj läser, jättetrevligt, men du kan då inte räkna med att det händer speciellt mycket. Du måste skapa en blogg som väcker ett intresse hos en stor grupp människor. En fotbollsspelare som sitter på bänken kanske får hoppa in då och då, men för att tjäna bra på din blogg måste du vara med i startelvan! Du måste vara med i matchen helt enkelt!

Haha jag kände mig verkligen träffad alltså. Jag är verkligen den där stackars kraken som sitter på bänken och väntar på att få spela. Kanske skulle kunna funka bättre som lagets maskot, eller vad tror ni? Fast jag visste ju i och för sig redan från start att jag inte skulle skaffa mig någon modeblogg eller diskutera stora världsfrågor som skulle väcka allas intressen land och rike runt. Jag är ju inte så som person… Jag är ju en sån där lagom typ. Vilken typ av bloggare är du?

 


Igår fick jag mycket gjort. Jag trodde att jag skulle sova bort praktiskt taget hela dagen bara för att jag satt uppe sent, men det blev inte så. Jag vaknade självmant innan 9 och gick upp. Jag åt frukost och skrev under tiden en lista på allting som skulle hinnas med under dagen. Det är mitt mest effektiva sätt att få saker gjorda. Jag har nämligen ett väldigt behov av att få stapla upp saker på en lista och sedan pricka av det efter hand det blir gjort. Har hur många såna listor som helst ligger och skräpar, för allt möjligt som ska göras. Kontrollfreak, nejdå inte alls. Haha. Av de punkter jag hade för idag fick jag 3 av 4 gjorda. 
• Ringde min chef angående sommarjobb och eventuellt extrajobb. 
• Åkte och lämnade in mina praktikpapper till den ansvarige.
• Skrev nästan klart KU-rapporten som ska in på fredag förmiddag.

När jag ändå hade vägarna förbi tittade jag in och sa hej på min gamla praktikplats igår. Helt otroligt vad jag saknar dem! Alltid lika kul när man möts av deras glada miner och öppna famnar. Det blev kramkalas som vanligt. Jag skulle som sagt bara säga hej, men blev kvar i mer än två timmar. Så det kan gå… 

Idag ska jag fortsätta med mitt pluggande och framåt kvällen väntar den andra och avslutande delen av HLR-kursen i Norrköping. Det ska bli spännande. Ikväll ska det handla om diabetes, epilepsi och allergier. 

Det var allt för mig.
Ha en bra dag,

Ciao.


Dagen lärdom - Åk inte och handla utan att ha betalkortet i plånboken... *djup suck*


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha... jag skriver också såna kom i håg listor.

2009-03-25 @ 12:08:12
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0