A lot of thinking

Jag har lite beslutsångest just nu. Jag har länge funderat på att börja träna på gym, men jag vet inte vilket jag ska välja. Mina alternativ är Frikis & Svettis, Hälsogymet och Nautilus. Känns som om jag skulle behöva göra en milslång lista med för- och nackdelar för att kunna bestämma mig. Har övervägt mitt resonemang med mig själv och med darling hela kvällen, men ändå inte riktigt kunnat bestämma mig. Det jag överväger i mitt beslut är självklart kostnaden, avståndet till träningslokalen och utbudet på träningen. Det viktiga är ju egentligen inte vart jag tränar, utan ATT jag kommer igång med träningen igen. Tror jag lägger beslutet på hyllan ett tag till och köper Friskis & Svettis sommarkort som innefattar all deras träning i 3 månader för 450 kr. Då kan jag komma igång redan imorgon (läs idag). Det vore skönt. Jag behöver verkligen träna nu när tiden kommer att tillåta det. Jag måste börja bry mig om mig själv och hitta vägen tillbaka till mitt riktiga jag. Det är inte jag i den här kroppen, varken fysiskt eller psykiskt. Därför ser jag det som ett utmärkt tillfälle att ta tag i allting nu i sommar då jag inte äger annat än tid. Inga undanflykter.

Imorgon är det jag som pallrar mig ner till Friskis & Svettis och köper mig ett sommarkort och tränar första bästa pass. Ska gå ut lugnt så att jag inte drar på mig en förkylning det första jag gör. Brukar ju oftast bli att man går ut för hårt i början, som en total nockout. Det måste jag försöka undvika.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova min behövliga skönhetssömn. Katterna har redan lagt sig tillrätta i sängen så jag ska göra dem sällskap.

Godnatt

Ps. Är det någon som har några bra motivationstips att delge mig så tar jag mer än gärna emot dem. Alla tips är av värde.


Kommentarer
Postat av: stephanie'

sv: ooh, då får jag hoppas att det stämmer! Hoppas på fint väder hela helgen (: Kram!

2009-05-29 @ 00:03:48
URL: http://wahlbergstephanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0