Lång dag, med mycket väntan.

Idag har jag varit iväg på en liten utflykt till Linköping. Vi var där och hade matematikverkstad i Matteljén på Campus Valla. Det var väldigt intressant och man blev fullproppad med nya idéer på saker man kan göra tillsammans med eleverna för att utveckla deras matematiska medvetenhet. Det fanns mängder med böcker och olika arbetsmaterial och man ville ta med sig allting hem och börja laborera. Vi ska ha två liknande obligatoriska verkstäder till under de kommande veckorna och det ser jag fram emot!

 

Dock blir det lite knepigt för oss Katrineholmare när vi ska karta iväg till Linköping för en sådan lektion. Vi började klockan 10.15 i förmiddags och då var vi tvungna att ta ett tåg från Katrineholm redan 7.22 för att det skulle klaffa med Campusbussen. Väl framme i Linköping fick vi sitta utanför lektionssalen och vänta i drygt en timme innan det var dags. Samma sak gällde när vi skulle hem. Vi slutade klockan 12 och då hade vi inget tåg hem förrän klockan 14.33. Även där fick vi sitta i nästan en timme innan tåget gick. Summa summarum har vi alltså varit iväg i 7,5 timmar för att ha 1,5 timmes lektion. Sex timmars res-och väntetid känns väldigt drygt! Som tur är har vi bara detta krångel tre gånger under en kurs, så det är väl inte så mycket att haka upp sig på egentligen. Värre är det för de stackare som har det så dagligen/flera gånger per vecka och inte har något annat val.

 

Home sweet home i alla fall. Nu ska jag krypa ner i sofffan tillsammans med katterna och mysa framför tvn. Jag har en rykande kopp grönt mangoté med honung bredvid mig som jag ska avnjuta med andakt. Den kommer att göra gott i min frusna kropp.

 

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Soffan

Attans vad surt att det är så omständigt för er att te er till Matteverkstan! Vete katten om jag skulle palla ... Strongt som bara den att ni fixar det och verkligen tar er dit! Tycker att det borde finnas nåt liknande Matteljén i Nkpg också!

Jag tyckte också verkstan var intressant och nyttig - mer sån´t! Det skulle jag absolut behöva! Gillar konkreta tips och praktiska övningar att filura på ;-)Och håller med dig: jag blev skitsugen på att ta med mig allt "smått och gott" hem! Skulle min Leo gillat, he, he!

2009-11-10 @ 19:05:17
Postat av: Linda

Vi har också varit i matteljen. Patrik som har hand om den är vår lärare i kursen vi går nu. Synd att det inte finns något sådant i Katrineholm.

2009-11-13 @ 07:58:54
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0