Home sweet home

Jaha, då sitter man äntligen här vid datorn hemma i lägenheten. Hallen är målad, allting är städat, alla möbler är på sin rätta plats igen och alla saker har körts hit. Katterna också. Det blev lite dramatiskt för dem att återigen stuvas in i transportburen och möta det värsta tänkbara - att åka bil. De ville inte samarbeta in i buren, utan var tvungna att krångla till max. Jag tog Felix först eftersom han går att lyfta och sedan var det till att försöka fånga in Tuss. När jag väl fått tag på henne och fått in henne i buren så smet Felix. Sådär höll vi på åtskilliga gånger innan båda var på plats. Väl nere i bilen blev det ett väldigt pipande - de tycker att det är så otäckt att åka bil. Fast det kanske man kan förstå eftersom de transporteras i en bur och inte vet vart de ska. Det skulle väl kunna få vem som helst att bli rädd, eller hur?

 

Nu har jag i alla fall fått svar på det jag länge undrat - om katterna känner igen sig efter alla dessa veckor. Svaret är nog ja. Efter att de gått en husesyn tycktes de återgå till sina vanliga jag. Tuss lade sig och sov vid min huvudkudde och Felix kröp in på våning två i deras katthuset, precis som de brukar. Det känns jättebra!

 

Det börjar bli dags för en premiärdusch i nya duschen. Jag har målat och fejjat hela dagen och känner mig måttligt fräsch. Helst av allt hade ju ett varmt bad suttit på sin plats, men badkaret fick jag säga adjö till nu under renoveringen. Det gör mig inte så mycket eftersom jag ändå aldrig kunde använda det förut. Dessutom är duschen ett mer miljövänligt alternativ då det sparar vatten. Efter att jag har duschat blir det nog raka vägen i säng eftersom det blev så sent igår - det börjar kännas. Det ska bli så himla skönt att få krypa ner i min egen säng tillsammans med katterna. Det har jag längtat efter!

 

Det var allt för mig!

Home sweet home <3


Kommentarer
Postat av: Mimi ♥

Heejsan! :)

Allt bra med dig idag? =)

2009-10-20 @ 22:40:47
URL: http://mimigustafsson.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Katter kan vara väldigt bestämda :P

2009-10-21 @ 12:16:51
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Sofia

Skönt att du fått ordning på allt.



Te-buffén var helt klart en mysig ljuspunkt i höstrusket! Du får jätte gärna komma ner över en tisdag, om det funkar med skolan, och följa med på te-buffé :)

2009-10-21 @ 12:46:43
URL: http://www.stumpah.rocas.net
Postat av: Anna

SV: Jaaa,, jag spelar den skivan flitigt! Thank god for spotify!! :D

Hoppas du har en kanon dag!!

Kram!

2009-10-21 @ 14:18:44
URL: http://annawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0