En storvinst per år!

För en stund sedan började jag räkna på mina fasta månadskostnader för att kunna jämföra dem med vad det skulle kosta att bo tillsammans med älsklingen i hans tvåa. Jag räknade då med hyra, el, bredband och hemförsäkring och fick fram en kostnad på 2393 kronor. Många av dessa räkningar kommer per kvartal, men det slog jag ut per månad för att få fram en genomsnittskostnaden för alla fasta avgifter. Sedan gjorde jag samma sak med Andreas kostnader - hyra, el, tv och bredband. Denna summa landade på 2392 kronor, vilket skulle innebära ett sparande på 1 krona per månad för mig mellan de olika boendesituationerna. Hur komiskt är inte det?

Trots att jag personligen inte kommer att spara någonting per månad att bo gemensamt, blir det en enorm lättnad för älsklingen när alla hans kostnader halveras och det betyder mycket för mig med. Det känns ju ganska onödigt att betala en massa pengar för två boenden när vi till större delen av tiden befinner oss under samma tak. Av praktiska skäl väljer vi då hans boende för att slippa bo som två packade sillar i min lägenhet med tanke på att det kan slita på förhållandet.

Som ni kanske märker börjar jag vänja mig allt mer vid tanken på att flytta. Till en början blev jag alldeles skräckslagen av blotta tanken eftersom förslaget kom så plötsligt från hans sida, men nu har det börjat sjunka in ordentligt. Alla praktiska frågor om när och hur förskjuter jag dock på framtiden, men den mentala processen är igång i alla fall.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: f.

åh vad härligt fröken!:D

2010-08-18 @ 18:06:58
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Å, vad härligt att flytta ihop! Lycka till med allt vad det innebär, om ni nu väljer en ihopflytt. :)

2010-08-18 @ 23:15:23
URL: http://eraj.blogg.se/
Postat av: Linda

Spännande! kommer aldrig glömma dagen då Robert frågade om jag ville flytta in. Redan några veckor in i vårt förhållande fick jag en nykel till hans lägenhet. Men en flytt hade vi aldrig pratat om. Vi låg i sängen en morgon och så fragade han bara. Han sa att jag inte behövde betala något på hyran just nu för jag hade inget fast jobb. Först viste jag inte vad jag skulle svara, men den där känslan av att allt bara kändes så rätt gick inte att ignorera...

2010-08-20 @ 09:25:10
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Emma gillar!

2010-08-23 @ 20:48:51
URL: http://emmchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0