Årets första cirkelfys

Ja, då har startskottet gått för vårens schema på Friskis. Detta känns skönt eftersom julschemat har haft ett ganska begränsat utbud och gjort träningen aningen ensidig. Jag ser nu fram emot mera varierad träning med pass såsom cirkelfys och afrikansk dans. Den afrikanska dansen kommer att vara helt ny i föreningen från och mer i år och det ska bli jätteroligt. Jag var på ett sådant testpass någon gång förra hösten och tyckte att det var hur kul som helst. Det är en härlig känsla att släppa loss och träna kroppen på ett lite annorlunda sätt än vad man är van vid.

Just nu är jag precis hemkommen från årets första cirkelfys. Det är grymt skönt att ha det passet tillbaka som veckorutin eftersom det blir en bra start på veckan. Det är dessutom lite tuffare träning än de gamla vanliga passen, vilket gör att man får lite mer utmaning. Jag ska försöka köra det passet kontinuerligt nu och bygga upp mer muskler i kroppen. Det skulle jag verkligen behöva – framförallt armstyrka för den har blivit urkass. Dessvärre hade de gjort om passet väldigt mycket till den här gången. De hade bytt ut en del övningar och ersatt dem med nya som var mycket lättare än de gamla. Jag antar att de tror att vi har lagt av oss träningen under jul och nyår och nu måste mjukstarta såhär i början. Förhoppningsvis kommer detta bara att vara tillfälligt, så att de börjar grilla oss rejält framöver. Vi vill ha mer jävlar anamma helt enkelt – det är ju därför vi går dit!

 

Nu ska jag ta de sista klunkarna av min hallon- och banansmoothie, duscha och sedan krypa till kojs. I morgon ska jag fortsätta tentaplugga och förhoppningsvis hinna med en lite promenad om det är vackert väder. Det känns så surt att behöva sitta inomhus när solen skiner och det glittrar vackert i snön. Då vill man ju bara ut, ut, ut!

 

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0