Kvällsfunderingar

Då har vi tagit steget över till 2010 nu då. Jag kan väl inte riktigt påstå att nyårsfirandet blev som jag hade tänkt mig, men nu får man agera utifrån detta. Kvällen började ganska bra, men jag kände över lag att jag hade svårt att släppa kontrollen över allting. Vi var i en kompis föräldrars villa och det anser jag medför ett väldigt ansvar och många förpliktelser gentemot ägarna till huset. Då kan man inte bete sig hur som helst, vilket en del ändå gör. På grund av det tog mitt kontrollbegär över större delen av kvällen. Jag gick och plockade in saker i diskmaskinen, torkade på borden för att undvika ringar på bordsskivan, sorterade burkar/flaskor och torkade sådant som folk spillt på golvet osv. Jag har väldigt svårt att bara låta sådant ske utan att göra någonting åt det. Hade det varit mina föräldrars hus hade jag fått panik! Hur det ser ut nu efteråt vet jag dock inte, men jag gjorde så gott jag kunde för att undvika några större missöden. Ett krossat glas hit eller dit kan man ju leva med.

 

Starten på det nya året blev kanske inte heller alldeles önskvärt. Dock kan man inte råda bot på alla bekymmer här i livet och då blir det som det blir. Det sägs ju att allting som sker har en mening… Tiden läker alla sår… Ja, många kloka ord om livet helt enkelt. Just nu känns det bara allmänt tomt och ledsamt, men kanske bättre det än att låta tiden susa förbi och riskera att förvärra situationen? Och folks reaktioner, ojoj, mycket att tycka och tänka om dem!

 

Det är mycket funderingar nu, men skulle jag dra allting slutar det här inlägget i en smärre uppsats. Det orkar man inte…

 

God fortsättning allihopa!


Kommentarer
Postat av: Emanuel Nilhzon

Gott Nytt År! =)



Var med i tävlingen på min blogg och vinn invites till voddler!

2010-01-01 @ 23:45:49
URL: http://snyggeman.blogg.se/
Postat av: Soffan

Jag tror absolut att mycket av det som sker i ens liv har en mening även om man kanske inte känner det så i stunden ... för mig har en hel del jävelskap med tiden fått en mening och blivit till nåt bättre ...

Du finns i mina tankar - och jag "lyssnar" om du vill och känner för att lätta ditt hjärta ;-) Kramar om dig hårt och varmt! Soffan

2010-01-02 @ 12:58:50
Postat av: Josephine

Usch va trist med folk som beter sig lite väl stökigt. Vi hade bjudning hemma hos oss också men det blev kanon. Jag var jättenojig över maten men det fixade jag galant =)

Såg at du blivit singel och visst är det trist men du kommer klara dig galant utan honom och hitta någon riktig guldklimp istället ;)

2010-01-02 @ 14:56:21
URL: http://www.nogg.se/imitthuvud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0