Tillbaka på ruta ett

Som om inte min PMS vore illa nog just nu är jag ännu en gång inne i en sådan här period då jag varken vet ut eller in med min vikt. Jag har sedan i vintras, då jag höll på med LCHF, gått upp 6 kg och lagt på mig flertalet centimetrar runt kroppen som jag fullkomligt vantrivs med. Jag har lagt av med träningen, ligger bara på soffan och jäser, äter allt och ingenting och tappat allt sinne för sunt förnuft. Den där så kallade motivationen är som bortblåst. Helt tillbaka på ruta ett med andra ord. Allt detta medför självklart slitningar på självförtroendet och jag känner mig inte alls fin inför min partner. Hur mycket han än försäkrar mig om att han tycker om mig som jag är, hjälper det inte den jobbiga känslan jag får när jag ser mig själv i spegeln. Jag vill kunna trivas med min kropp eftersom jag vet att självförtroende automatiskt gör en mer attraktiv.

Med dessa tankar snurrandes i huvudet kom jag oanat att tänka på den här låten. Fantastiskt fin! Just nu känns det som om den låten handlar om relationen mellan mig och min motivation - hur jag ständigt sätter upp mål och lovar mig själv saker och sedan sviker. Om och om igen.
Var tog du vägen?
Var tog jag vägen själv?
Vi lova ju att alltid älska
När vände vinden?
När föddes tomma ord?
När hade vi förlorat allting

Patrik Isaksson - Tillbaka på ruta ett


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: förstår din besvikelse men jag lovar dig att du kommer klara det :)

2010-06-17 @ 17:24:32
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0