Otäckt hot mot KHT

Jag pratade precis med en kompis vars sambo studerar på KTH. Hon berättade om ett allvarligt hot som har nått högskolan, där gärningsmannen meddelar sig komma beväpnad till skolan imorgon och genomföra en skolmassaka. Han hotar om att skjuta så många studenter som möjligt innan polisen hinner stoppa honom - allt för att bräcka rekordet efter skjutningen i Finland. Hur är detta möjligt ställer jag mig frågan? Hur kan en människa ha så onda avsikter? Vad är det som kan slå så fel i en människas hjärna att man medvetet vill skada folk? Jag blir mörkrädd! Jag hoppas innerligt att det här bara är ett tomt hot och att polisen får tag i personen som finner nöje i att hitta på sådana sjuka saker. Om personen i fråga går till skolan beväpnad och tänker genomföra attentatet - må ingen bli skadad!

För att läsa artikeln på Aftonbladet, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0