Dags att tänka på mig själv

Nu har mina provsvar kommit och det visade inte riktigt vad jag hade trott. Min skäldkörtel visade ha normal funktion, så det är dags att inse faktum att min problematik beror på stress. Jag måste börja tänka på mig själv i första hand, sänka mina ambitionsnivåer och fokusera på att må bättre. Den här sommaren ska bli min vändning för att gå mot ljusare tider till hösten. Kosten är en del av processen och där är jag igång och nästa steg är att öka på motionen. Inte för att gå ner i vikt, bara för att få mer energi och bli piggare. Ytterligare ett steg är att ta tillvara på tiden under dagen och göra saker för min skull. Saker som jag tycker är roligt och ger energi, istället för saker som stjäl den. Det är inte alltid så lätt att få ihop livspusslet, men jag måste börja omprioritera och tänka på vad som är viktigast för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0